DBKV FINALS 2020 #kunstkijkers

november 2020

In de rubriek #kunstkijkers kijk je mee met een DBKV-student of docent. Wat zien zij en wat is er allemaal te zien op dit moment? Kijk en lees mee hoe Lisa Moeljoredjo, samen met Sietse, de DBKV finals 2020 bezocht. 

#kunstkijker Sietse bij het werk van Sarah Doorduin, (ver)wacht, 2020
Sarah Doorduin, (ver)wacht, 2020
Sarah Doorduin, (ver)wacht, 2020
Sarah Doorduin, (ver)wacht, 2020

Op een coronaproof bezoek bij de finals van DBKV met Sietse, spraken wij met Sarah Doorduin over haar afstudeerproject (ver)wacht met als onderwerp: ‘het uitvoeren van een ambacht dat vragen stelt over verwachtingen en het zijn van kunst(enaar)’ (p.40 DBKV Finals krant). Materiaal: textiel, natuurlijke kleurstoffen.

#kunstkijker Lisa bij het werk van Demi Wessels, Verlangen naar het kind zijn, 2020
Demi Wessels, Verlangen naar het kind zijn, 2020
Demi Wessels, Verlangen naar het kind zijn, 2020
Demi Wessels, Verlangen naar het kind zijn, 2020

Verlangen naar het kind zijn van Demi Wessels weergeeft herinneringen, de dromen en het herbeleven van het kind zijn. Hoe wij als volwassenen het kind zijn niet op dezelfde manier kunnen herbeleven als toen. Wat je voelt bij de herinneringen van jouw dromen als kind. Materiaal: Acrylverf op MDF-platen.

#kunstkijker Lisa bij het werk van Sterre Smeets, Het vergaan van dat wat leeft, 2020
Sterre Smeets, Het vergaan van dat wat leeft, 2020
Sterre Smeets, Het vergaan van dat wat leeft, 2020
Sterre Smeets, Het vergaan van dat wat leeft, 2020

Het vergaan van dat wat leeft van Sterre Smeets is een collectie van beelden dat bestaat uit roadkill op een sokkel. Het gaat over de rol van het vergaan in de biologie en onze samenleving. Op de manier waarop de dieren worden gepresenteerd maken wij als publiek kennis met de dood. Materiaal: dieren in epoxy, hout
 

#kunstkijker Sietse bij het werk van Maxime Coster, Comme uni vraie famille, 2020
#kunstkijker Sietse bij het werk van Maxime Coster, Comme uni vraie famille, 2020
Maxime Coster, Comme uni vraie famille, 2020
Maxime Coster, Comme uni vraie famille, 2020

Comme une vraie famille is een installatie van Maxime Coster over de werking van ‘taal als middel voor onvolledige communicatie en de werking daarvan binnen mijn familie’(p.37, DBKV Finals krant). Een meeslepende installatie bestaande uit verschillende media. Materiaal: projecties, papier